25 Nisan 2010 Pazar

OKLAHOMA CITY NIN YAKISIKLI GENCLERI

dun aksam uzeri oturduk tv.nin karsisina lakersin oklahoma karsisinda cokusunu izledik zevkle. .. californiada ikamet etmeme ragmen nefret ediyorum lakerstan, kafadan renklerde is bitiyor zaten dunyadaki en nefret ettigim renkler.. gecen yilki orlando lakers finalinde tum california deli gibi lakersi desteklerken ben orlandoyu destekliyordum hidodan dolayi, oyle medeniyet ulkesi falan diyorlarda sikiysa git bakalim herhangi bir bara orlando formasiyla lakers macini izlemeye, tum barlar papatya bahcesi gibi... orlandonun sayilarindan sonra sevinemiyordum, yalandan gulumsuyordum lakersin sayilarindan sonra millet ciglik atip, ziplayip, tepinirken yanimda..illa californiada bir takim derseniz sacramento derim ardinda golden state gelir.. neyse blogu takip edenler bilir fazla basketbolla ilgili yazi yazmadim bu zamana kadar, aslinda cok siki NBA izleyicisiyim fakat futbol yazinca basketbola zaman kalmiyor. ama dun aksamki lakers macinin simdiye kadar izledigim en iyi play off maclarindan birisi oldugunu yazmazsam bi anlami kalmazdi blogun.. lakersin tecrubeli ama agir adamlardan olusan takimina karsi en yasli oyuncusu 26 yasinda olan oklahoma karsilasmasi adeta izliyenleri buyuledi.. oklahomayi tasiyan iki isim kevin durant 21, westbrook 21 yasinda bu iki sper yildiz adayina ibaka(20) harden(20) jeff green(23) ve pivot kristic (26) eslik ediyor.. yaslari genc olan bu oyuncularin hepsi birer atlet gibi, ozellikle westbrookun kisa alanda o muthis sprintlerinin yanina sutlardaki isabetide saglayinca tam bir super yildiza donusuyor..

 dun aksam sahada herkes kevin durantten patlama beklerken bana gore esas adam westbrooktu, takimi oyuna iyi soktu, sutlarda yuzde ellilik ortalamayi tutturdu ve acilan sayi farki azalirken hep liderlerin yaptigi gibi topun el yakan anlarinda toptan hic kacmadi ve sutlarda isabeti buldu.. 
 kevin durante ayri bir parantez acmak gerekiyor .. eger suan NBA de bir super yildiz adayi varsa oda durantin ta kendisidir, simdi icinizden birileri cikip yahu adam coktan super yildiz, sezonun sayi krali diyebilirsiniz, ama benim super yildizdan kastim durant bir jordan, kobe (hic sevmem), wade gibi oyuncularin seviyesine cikabilecek yeteneklere, takimini tek basina tasiyabilecek bir isim...  NBA de son normal  sezon olan 2009-10 sezonunda durant 30.1 gibi cilgin bir sayi ortalamasi tutturarak sayi krali olmayi basaran en genc oyuncu olmustur.. suanda da lakersa kafa tutarak gonulleri fethediyor, dun aksam espn de maci anlatan spikerin "bu cocuklar buyuyunce cok iyi olacak" sozu gecenin belkide en kisa ve anlamli ozetiydi. oklahoma turu gecermi? eger dun aksamki gibi oynarlarsa rahat gecerler, seride durum 2-2..

staples centerda alacaklari bir galibiyet onlarin turu gecmeleri icin gerekli olan sey.  maci izliyenler ne demek istedigimi anliyacaktir, lakersin bu cocuklar karsisinda ne kadar komik durumlara dustugunu gormeliydiniz,adeta harlem show yaptilar kendi sahalarinda, bir sozde taraftarlara ben bu kadar destek beklemiyordum acikcasi seattle halkindan, her basketten sonra sahayi inlettiler..  beat LA diye bagirarak maci bitirdiler.. birde pankart gozume carpti, "durant you are  only  hope for us, help us" durant sozunde durdu 22 sayi gonderdi LA potasina ve LA'i 110-89 gbi bir sonucla husrana ugrattilar.. kobenin 8 sayida kalmasi OKC'nin defansinin ne kadar saglam oldugunu gostersede kobenin parmagindaki sakatligininda etkisi vardi, cok fazla sut kullanmadi, ron artest neye hizmet etti mac boyu anlamadim, heralde sarhos cikti maca, gasol en berbat gunlerinden birini yasiyordu, lamar odom 2. yarida cirpindi ama OKC ilk yarida yakaladiklari 12 sayilik farki hicbir zaman 10 dan assagi indirmediler... OKC nin kocu olan Scott Brooks da 44 yasibnda oldugunu belirtelim.. umarim bu muhtesem genc takim dagilmaz ve gelecek yillarda bizlere bu harika basketbollarini izletmeye devam ederler..
ustte lakers formasi giyen insan gorunumlu kutugun neye hizmet ettigini, neden lakersta oynadigini bilen varsa soylesin.. iddida ediyorum efes pilsende oyniyabilecek kabiliyette biri degil, lakersta walton gibi bir cok isim var o formayi hak etmeyipte phill jacksonun kiyagiyla guzel hayat yasiyan..
bir gecmis olsunda mehmet okura.. sakatliginin ne kadar ciddi oldugunu bilmiyorum ama play off u kaciracagi soyleniyor umarim dunya kupasina yetisir..

Hiç yorum yok: