24 Nisan 2010 Cumartesi

anılar bitmez burda!!!4

23 nisan vasıtasıyla flying dutchmanin müthiş top 10 çocuk oyunu yazısını okudum.. daha sonrada tüm yorumları tek tek zevkle gözden geçirdim .. önce kısa bir yorum yaptım yazısına ama internet bağlantısı kopunca hırs yaptım başladım yazmaya, yorumdan öte post gibi oldu onun için burda yorumumu sizlerle paylaşmak istedim..

bizim mahallede tüftüf furyası hep yaz tatillerinin başlarında başlardı nedendir bilinmez.. az elektrik hortumu çalmadık inşaatlardan, bide bu hortumlardan beyaz olanları vardıki bunları nalburdan cüzi bir ücret karşılığı alabilirsiniz..hedefi vurmamanız için metin şentürk olmanız lazım.. bu hortumlara dürbün yapan kesim azımsanamıyacak kadar fazla fakat ben bi b.ka yaradığını görmedim.. hava civa… kabiliyet ve nefes gerektiren olay.. bu oyunu çok oynuyan çocuklarda ilerliyen yıllarda klarnet, zurna,saksafona eğilim gözlemlenir.

Benimde iğneli fişekle yaralanmışlığım vardır, bizim şerefsiz özkan bacağımdan vurdu beni, anneme söylemedim çünkü adım gibi emindim özkanla arkadaslığımı bitirmemi istiyeceğnden, bir türlü sevdiremedim özkanı anneme, kötü çocuk derdi hep onun için:D sonraları hak verdim anneme:D
   Bu simit oyunundada müthiş bir gırtlağa sahip olmanız gerekmekte, en ufak bir detonede tekme tokat içinde kalırsınız. Biz hep veysiyi ebe yapardık, garibim detone olmasa bile oldu deyip dövüverirdik kendisini, o olmadım diye anlatmaya çalışırken zaten biz çoktan işini bitiriyoduk.. sonra veysinin ne demeye çalıştığının farkına vardıktan sonra, nefes nefese;

 -hadi yaa, senin şimdi sesin kısılmamışmıydı simit diye bağırırken
 -yok abi ne alakası var
 -kısılmadı ben şahidim
 -olum söylesene baştan bi ton dövdük adamı
  - iyi o zaman en baştan, ama ebesin tekrardan veysicim..
diyip tekrar bayılana kadar döverdik..
haaa bide belki oyunun tam net bir adı yok ama adrenalin severler için müthiş bir oyun.. kar topu savaşı.. çocukluğumuz istanbulda geçtiğinden fazla kar görme imkanımız olmuyordu, senede anca bi kere belki, o kar yağdığında da okullar tatil olmuş oluyodu zaten.. sabah önlükleri giyip uykulu uykulu kahvaltı yaparken açık olan tv.den bir ses duyulur, meb, den yapılan duyuruya göre istanbulda tüm ilköğretim okulları bir gün tatil ilan edildi…… senin ben allahına kurban senmisin uykulu olan hemen balkona çıkıp hava koşullarını kontrolden sonra atkı eldıven ne varsa giyilip mahalleye çıkılır sen inene kadar zaten tüm mahalle başlamıştır karlardan siperleri inşaa etmeye.. ulan ne zaman duydunuzda indiniz, neyse..ufak bir kar savaşından sonra asıl misyon akıllara düşer.. arabalara ve kızlara kar topu atmak. Siperler kar toplarıyla doldurulur, kamuflaj, cephane hazır olunca başlanır millete saldırılmaya..

ben gizlendiğim siperden benden yaşça baya büyük ama güzel hatunu gözüme kestirdim, nişan aldım ateş aman tanrım oda ne kar topu gide gide hatunun popoya isabet etti.. yemin ederim oraya nişan almamıstım:Dsiperlerde gizlenen arkadaşlarda sağolsun beni tebrik etmek için gizlendiğim sipere gelince kızın beni bulması çok zor olamıstı.. ben yaramaz ama utangaç adam oldum her zaman.. yüzümün domates kıvamına geldiğini hissedebiliyodum kızla göz göze geldiğimizde, yaşım en fazla 8 falandı, ben bana bi tane şaplak atar dedim içimden, kız beni bi süzdü, gerizekalı sipastik diyip döndü arkasını gitti, tabi o giderken bize yetmemiş olacakki tüm cephaneyi kıza boşalttık:D:Ddövüceksinki bizi o zamaan hani belki…o aksam sipastik ne demek diye babama sorduğumu iyi hatırlarım…
dutchman bu harika paylaşım için çok tesekkürler.. bunun gibi yazılar bizi eski günlere alıp götürüyor ister istemez.. nede güzel günlermiş deyip iç çekiyor insan.. düşündümde biz bu 80lerde doğanlar bir devrin sonuyuz. Bizim babalarımız dedelerimiz daha eskiler az çok bizim gibi eğlenip vakit geçirdi ya peki 2000 ler jenerasyonu ne yazacak çocukluk hatıralarıyla ilgili 20 sene sonra..

Hiç yorum yok: