29 Nisan 2010 Perşembe

mourinhoya hayrat

olmak yada olmamak işte bütün mesele buydu aslında bu gece iki takım adına geçerli olan söz.. interin az çok nasıl oynayacağını kestirebiliyorduk fakat bu kadar katı defans yapacağını kimse ön göremezdi.. tabii motta atılmasaydı oyun farklı olurmuydu onu morinhodan başkası kimse bilemiyecek.. oynanan futbol, geçen sezon yarı finali chelsea barca maçından izler bıraktı aslında. hiddink biraz daha cesaretli gitmişti barcanın üzerine ovrebo dur demişti mavililere.. burada da blecker az kalsın aynı senaryoyu uygulayıp yerleri yerinden oynatıp uçak seferlerini süresiz iptal edecekti az daha..
  maçtan sonra önce bloglarda bir gezindim, sonra gazaetelerde, en son dünya gazetelerini açtım translate edip okudum.. tüm gazetelerde bir tane interli futbolcunun maçta yada maç sonunda çekilmiş fotoğrafını göremedim.. hepsinde tek bir isimin fotoğrafı vardı ''mourinho''.. hepsindede aynı kare.. mourinhoya foto shop yapıp forma krampon giydirsen sorsan bu ne diye millete, altın gol atmış futbolcu der büyük kesim..belkide mourinho altın golünü attı kariyerinde.. portoda avrupada  yaşadığı zaferler sonrası chelseade ligde istediğini alsada büyük patron abramovichin şl hayaini gerçekleştirememişti mourinho.. chelseaden çok daha mütevazi kadroya sahip olan intere geçip kendisinin hala bir numaralı adam olduğunu kanıtlamak istemişti.. işte o altın golünü attı bu gece.. bu altın golü atmasında ona platonik aşkı etoo yeni decosu sneijder eşlik etti.. bir türlü motta takıntısından kurtulamadı, o az daha başını yakacaktı..
  yıllar önce JM chelseayi çalıştırırken, antremanlarda futbolcuları birbirine bağlayıp hareketli pas çalıştırdığını duymuştum, bu ipler futbolcular ve kademeler arasındaki mesafelerin artmasını engelliyor ve takımın tek vücud halinde hareket etmesini sağlıyor..işte ben bu gece inter takımında o hayali ipleri gördüm.. toupun arkasında 9 futbolcu topun yönüne göre öyle simetrik pozisyon alıyorduki sanki bir müzikal izliyormuşçasına topu falan bıraktım interli futbolcuların pozisyon alışlarını izledim ve bu bana zevk verdi.. galiba futboldan eskisine oranla daha fazla keyif almaya başladım.
 bir parantezde etoo'ya, şu fani hayatta onun kadar çocuklarına dolu dolu anılar anlatacak, hayatından müthiş bir başyapıt film çıkacak,intikamlarını doya doya almış adamların başında geliyor.relmadridte yıllarca kiralik mallorca oynadıktan sonra üvey evlat muamelesi gördüğü madride dönmeyip kupalara barcelona ile ambargo koydu, gün geldi real madridin ipini tek başına çekti, sonraları barcelona huzursuzluk çıkarıyor dediler, istenmeyen adam ilan edildi takımdan kovulurcasına gönderildi, o gittiği yada gittirildiği interde aynı onun yapısında kaybetmeye tahammülü olmayan ona kucak açmış morinhoyla çalışma imkanı buldu..ve yarı finalde o uzay çağı futbolu oynayan ekibe müthiş dirençle mücadele edip saf dışı bıraktılar.. ben bu hırsı, azmi ayakta alkışlar,şapka çıkarır, ağlamak isterim..
madridlilerin mourinho adına bir hayrat yapmaları farz oldu.. perezin duaları kabul oldu, artık umreye gidip hacı olup 5 vakit namaza başlasın..
maçtan sonra stad görevlilerine sahanın su vanalarını açtıran laporta ambiansa güzellik katmış oldu..isteseydi bu kadar güzellik yapamazdı terlemiş ve susamış interlilere, heralde bu onlem yalnizca zafer turu atan mourinho icindi..futbolcularda keyfini çıkarmış enayi suyunun..

Hiç yorum yok: