9 Haziran 2010 Çarşamba

KEHANETLERIN SONU YOK

dunya kupasi kehanetlerine dun basladik bugun devamini yazip kehanetleri simdilik bitiricez, eger olaki tahminlerimin cogu cikarsa 2. turdan itibaren finale kadar kehanetlerin devami olacak,  eger tutturamazsamda yuzsuzlugum devam edebilir, birakin dunya kupasinda biraz eglenelim, sizede madara olalim..

E GRUBU
hollanda, danimarka, japonya kamerun,  hollandada robben yuksek ihtimal grup maclarina yetisecek, yetisemesede onun yerini doldurabilecek adamlar mevcut, van vaartindan, sneijderine, afellaydan, van persie ye, bu nedenle hucum gucunde fazla bir kayip yasanmiyacaklardir, defans sorunu zaten stamdan, de boerdan sonra hep oldu nerede o eski hollanda defansi... benim grup ikinciligi icin favorim kamerun, onlarda uruguay gibi tek adamin ayaklarina mahkum (eto'o). tek dezavantajlari cok genc  bir kadroya sahip olmalari, kadroda milli forma giymemis 4, toplamda 10 dan az giymis 10 oyunculari var, tabi bu oyunculardan dogan gorunumlu sahin cikabilir, ozellikle 18 yasindaki joel matip'e dikkat diyorum, bu turnuvada afrika aslanlarindan bir supriz bekliyorum. danimarkanin forveti bendtner oldugu surece o takim kisir abbas gibi takilir, net. japonyanin %80ni kendi ulkelerinin kluplerinde forma giyiyor o yuzden haklarinda pek bir fikrim yok, noat samisadan okuduklarim iyi yolda olduklarini cagristiriyor ama yinede hic fikrim yok.. onlarinda sumo guresine yogunlasmalarini tavsiye ediyorum. o yuzden hollanda kamerun derim, hollanda ceyrek finali gorur bana gore yari final zor..

F GRUBU
italya, paraguay, yeni zellanda, slovakya,  bana iki tane turnuva takimi say deseler biri italya digeri almanya derim. kagit uzerinde takim yasli, formsuz, sakat  ama yinede bu adamlar gruptan cikamaz diyemezsin, final oynayamazda diyemezsin, gosterissiz futbol, muthis bir alan savunmasi, golsuz beraberlikler, tek golle kazanilan maclar bir bakmissiniz italya kupayi almis gitmis..o yuzden italyayi degerlendirmek zor. tek soz edebilecegim konu yillardan beri milana yapilan elestirelerde hep yasli takim olduklari yonunde, peki italya milli takimi neden yasli? alttan eskisi gibi topcu cikmaz oldu, bu konuda ciddi calismalara gitmezlerse inter gibi sampiyon klupler cikartirlar fakat italyansiz bir kadroyla yapabilirler o isi, tipki bu sene oldugu gibi.. milli takim icin tehlike canlari bu sene calabilir.
 paraguay her zaman kapali kutu olmustur bilzer icin chilivert disinda, bu senede farkli degil, ben benficadan taidigim oscar cardozonun patlama yapacagini bekliyorum, slovakya ile ikincilik icin kapisirlar,
  son yillarda balkan futbolu tekrar kendine gelmeye basladi, slovakya bu ulkelerin basinda geliyor, kadrolari yaslilar ve gencler olarak ikiye bolunmus , burada guzel bir uyum saglanmis durumda .. holoskodan guzel bir performans bekliyorum kendim adima,  italyaya ve paraguaya supriz yapabilirler.
 yeni zellanda futbolu biraksin alaninda uzman olduklari rugbyle ugrasip haka dansi yapsinlar.

G GRUBU
brezilya, kuzey kore, fildisi, portekiz
iste en can alici grup, daha once bir post yazmistim brezilya hakkinda postun ozeti brezilya ceyrek final yapamazdi, ben hala yazdiklarimin arkasindayim,  simdi siki durun (ahmet cakar mode on) drogba eger grup maclarinin tamaminda oynarsa brezilya gruptan cikamaz. futbol artik degisti, durarak futbol oynanmiyor.. sorumsuz futbolcu avrupa kluplerinde hemen kapi disi ediliyor, takimin en buyuk yildizi kaka hic bir zaman pelenin, ziconun,romarionun, rivaldonun, ronaldinhonun yaptklarini yapamayacak... fildisi sahillerine supriz yapacak takim demek ayip olur, takimda drogbanin arkasinda, keita, zokora, kalou, gervinho  ve toure  kardesler var. dunyanin en buyuk kluplerinde forma giyen bu adamlar bu sene  cok can yakacak basta brezilyanin!  portekiz grup birinciligi icin brezilyadan daha sansli. bunu icinde ellerinden geleni yapacaklarina eminim, cunku grupu ikinci bitirmeleri halinde diger gruptan lider olarak yuzde 99 ispanya gelecek  suan dunyada hicbir takim ispanyaya karsi oynamak istemez, G grubunda ikinci olan kupaya en fazla ikinci turda veda eder,
kuzey kore?

H GRUBU
ispanya, isvicre, sile, honduras
dunya kupasinin en buyuk favorisi ispanya, bu sadece benim gorusum degil, hos favori brezilya diyenlerde var fakat onlarin gundelik futbol bilgilerinden suphe ediyorum zaten, ispanya cok buyuk aksilik olmazsa fianli arjantinle  oynar, iste kehanet! bu benim en buyuk hayalim dunya kupasi adina, grup ikincisi bol turk kadrosuyla isvicre olur, ben onlara kesinlikle vatan haini olarak bakmiyorum. mesut, serdar, eren, gokhan, hakan  hepsi bizim evlatlarimiz, bugune kadar hicbirzaman turkiye hakinda tek kotu bir soz etmislermi?  aynaya biraz bakmamiz lazim, bu adamlar turkiye milli takimini secmedilerse yada oyle bir imkan  bile taninmadiysa bu cocuklarin gunahi yok.
 hondurasi bizimle oynadiklari hazirlik macindan biliyoruz, averaj takimi olurlar,
 sileyi tello icin destekliycez, saka maka 30 yasinda olmus elden cikarmanin vakti gelmis geciyor bile.
   soyledigim gibi kehanetlerin cogunlugu cikarsa tahminlere  2. turdan devam edicez. cikmazsa belki hirs yapar yine yazarim.. efendim muthis futbol ve guzel goller dilegiyle..

Hiç yorum yok: