8 Haziran 2010 Salı

dunya kupasi kehanetleri

son gunlerde isime ve aileme daha fazla zaman ayirdigimdan dolayi bloga fazla yazamadim, dunya kupasiyla ilgili fazla post girmedigimin farkindayim, hell with you amerika demek istiyorum,  hayatim boyunca en zevksiz dunya kupasi olacagindan suphem yok.. meksikalilara burdan bir kez daha sukranlarimi iletiyorum, onlarda olmasa dunya kupasinin ne zaman basliyacagindan bile haberim olmayacak.
sezon sonuna dogru haftanin kehanetleri diye bir yazi dizisi baslatmistik, sonuc husran olmustu tabii, topun yuvarlak oldugunu unutmustuk.. hatirlatanlara tesekkurler. 
buradan bir kez daha kehanet denemesi yapicaz, fazla uzatmadan basliyalim,

A GRUBU
guney afrika, uruguay,meksika, fransanin mucadele edecegi grubun mutlak favorisi 4. torbadan turnuvaya henrynin orta parmagininda yardimiyla katilan fransa, guney afrika ev sahibi olmaninda verdigi avantajla gruptan cikmaya diger aday, meksikali arkadaslardan ozur diliyorum fakat bu sene sanslari yaver gitmeyecek gibi,  uruguay forlanin ayagina bakacak. forlanin performansi belkide grubun kaderini belirleyecek. buradan cikan 2 takimda yari finali goremez diyorum...

B GRUBU
arjantin, nijerya, guney kore, yunanistan..  kalbimin bu turnuvada arjantin icin atacagini soyliyerek basliyim devam edeyim, arjantin grubu lider bitirir, nijeryanin genc kadrosu afrika iklimine yabanci degil ve takimin cogunun kendini gosterebilecegi tek turnuva, bunu avantaja cevireceklerini dusnuyorum ve grup ikincisi nijerya diyorum,  yunanistan yeni jenerasyonunu yaratamadi, ninis disinda genc yildiz adaylari dahil yok, eve erken donerler, koreli futbolcular turistik gezi yapip bol bol fotograf cekilmeye baslamislardir zaten.. arjantin en az yari finali gorur, kalbim sampiyon olurlar diye fisildiyor.

C GRUBU
ingiltere, amerika, cezayir, slovenya, ingiltere yillardan beri ilk defa adam gibi dogru duzgun, turnuva uzmani bir hocayla katiliyor turnuvaya, grubu lider bitirirler, ikinci olurlarsa diger grubun mutlak favorisi almanya ikinci turda harcar ingiltereyi,  futbolu son ceyrek asirda kesfeden amerika gizli gucler sayesinde grubu ikinci bitirtilir...ne tesaduftirki bu gruba dunya arenasinda hic agzini acamiyacak, lobisi olmayan, iki ulke slovenya ve cezayir dusmus... yazik olmus..  ingiltere final yaparsa sasirmam yari final goremezse supriz..

D GRUBU
almanya, sirbistan, gana, avustralya, nasil ingiltere  turnuva takimi degilse almanyada tam tersi, bu as kadroyu gecin, almanyanin ikinci liginden bir karma yapsan yari final oyniyacak gibi duruyor adamlar...mutlak favori tabiiki almanya grupta, bir parantez ozil ve marine, werder bremen bu turnuvadan sonra klubun kasasini cok ciddi paralarla doldurabilir.. grubun suprizi sirbistan olur diye dusunuyorum, subotic, vidic,kolarov,ivanovic gibi tas gibi defanslari, tosic,krasic,kuzmanovic,stankovic ve kacar gibi muthis sert, agresif,suratli ve teknik orta sahalari pantelic, zigic, lazovic gibi bitirici forvetleri var. almanyaya ingiltereyle erken final bile yaptirabilirler...tabii sonrasinda amerika engeli var...ganada avrupa tecrubesi olan bircok isim var fakat essienin olmadigi ganadan fazla umitli degilim, appiahta iki senedir plajda gunesleniyor.. avustralya kewell ve cahillin yukunu cektigi takim, bu tur takimlara fazla sicak bakamiyorum, bana sirbistan gibi dunya yildizi futbolculari olmayan fakat her biri dunyanin en iyi takimlarinda oynayabilecek futbolculardan olusan takimlar daha sempatik geliyor.
grubun kaderi almanya sirbistan macinda belli olur hatta turnuvanin, sirbistan grubu lider bitirirse yari finali o hizla gorebilir, sayet almanya kazanirsa yari final almanya arjantin olur derim...

bugunluk bu kadar devami  yarin, hanim beni bekler..

Hiç yorum yok: