21 Ağustos 2010 Cumartesi

TEBRIKLER MESUT

Yillardan beri Mesutu tartistik durduk, Kimisi vatan haini ilan etti digeri dogru olani yapti deyip savundu bazisi cekimser kaldi, ama sonucta hepimizin konustugu bir isim Mesut, ben onun hakkinda ne dusundugumu soyleyeyim, Mesut benim icin iyi futbolcu, zamaninda cogunlugu bizim tarafimizdan olmak uzere yapilan hatalar sonucu Almanya'ya kaptirdigimiz buyuk yetenek. Bizim milli takimimizda olsaydi ne olurdu? cok anlamsiz bir dusunce tartisma olur, Belki gidemedigimiz Dunya kupasina giderdik belki  gidemezdik bu sorunun cevabini hic bir zaman bilemiyecegimiz icin unutalim gitsin. benim dusundugum nokta biz neden hic bir zaman Bir Mesut cikaramadik icimizden? Galatasarayin Firtinalar estirdigi donem Hasan Sas'a Barcelonadan resmi teklif geldigini biliyoruz fakat fatih Terimin bu teklifi veto ettiginide biliyoruz.. Sergeni gundemine alan Bayern Munich Futbolcumuzu biraz arastirdiktan sonra arkasina bile donmeden kacip gidiyor,  Ulkemizden Balici, Geremiyi Real Madride ihrac ederken yanina bir tane yerli sokamadik.. Nihat Ronaldoyla Gol Kralliginda son haftaya kadar yaristi, oynadigi en iyi takim 50.000 nufuslu bir kasabanin takimi Villareal.. Bana gore Hakan Sukur gelmis gecmis en iyi futbolcumuz Intere gidisi hikaye donusu Roman olur,  daha sonra ne Parmada nede Blackburn'de istikrarli forma giyemedi... Tanjular, Ridvalar bugun yabancilara ilk gununde   atip tutarken ikisininde aklindan bile gecmemis Avrupaya acilmak, ama her gelen yabanciya bundan bizde 50 tane oldugunuda eklemeden edemiyorlar..
  Dun Galatasaray macini izliyorum, Bizim futbolcular slow motionda depar atarken Karpatyli futbolcularin arkasinda motor varmis gibi kosmalarini yadirgadim, En buyuk yildiz adayimiz dedigimiz Ardanin gobegine takildi gozlerim devali surette...
  Paok-Fenerbahce  macini izliyorum Paok yani yani basimizda bulunan komsu ulkenin futbolculari bizden fizik olarak ustun, kondisyon olarak daha guclu, attiklari sutlar Volkana isabet etse adamin biyerlerini sakatliyacaklar, Bizimkilerin attigi sut kaleye gidene kadar 3 kere sekiyor bazen kaleye kadar gidemiyor,
  Trabzon Liverpool macindan bahsetmek dahil istemiyorum, sadece golden onceki paslasmalara ve bitirici suta bakmaniz yeterli o ne kadar temiz net paslasma ve bitirici vurus.. top yerden gitmiyor kayiyor resmen..
  Turkiyede dogan buyuyen adama ne oluyorsa Futbolcu olduktan sonra kendisini gelistirmeyen, yabanci dili birakin Turkceyi konusmayi bilmeyen,  Antremani bir memur gibi gorup sabah duz kosu, aksam taktik antremani olarak geciren, Parayi biraz bulunca en luks arabayi alip  Mankenlerin pesine dusen, sahada birbirlerine ana avrat kufur edip sonra biz kardesten bile oteyiz diyebilen, en iyileri bile Avrupaya gittikten sonra sudan cikmis baliga donen, kotu futbol oynadiginda sucu zeminde, hava sartlarinda, dolayli olarak antrenorde, hakemde bulan futbolcu tiplerine sahibiz, her mactan sonra marifetmis gibi onumuzdeki maclara bakiyoruz diyen adamlar bunlar.. iclerinde kitap okuyan varmi ben bilmiyorum.. iclerinde avrupa maclarini izleyip Avrupada Futbolcularin nasil topla temas kurduklarini gorup kendilerini o yonde gelistirmeye calisan bir futbolcumuz varmi? gelecegin yildizi dedigimiz adamlarimiz neden kurdan gibi bacaklara yada fici gibi bir vucuda sahip, Turkiyeden neden bir tane atlet gibi futbolcu cikmaz? Suratli, Kuvvetli, Boyu ortalamanin ustunde, Mental olarak saglam, Diksiyonu Duzgun... Neden?
  Neden biz Almanyada dogmus buyumus bir cocuga Milli takimda oynamadigi icin kin kusalim?  aslinda hicte sahip olmadigimiz Milliyetci durusumuzu bir futbolcu uzerinde gosterelim, Vayyyy Vatan haini! Sen once kendi futbolcunu yetistir ondan sonra Annesi Babasi Turk olmasindan baska Turkiyeyele bagi olmayan adami Milli takima almaya calis.. Kimse Neden kizmiyor Turk Futbol Federasyonuna, Sizin goreviniz Futbolcu yetisrmek bu kadar basit! Neden gidip elalemin Futbolcusuna salca luyorsunuz,  Yabanci Esimle Avrupa Sampiyonasini izliyorum Bekele, Elvan sampiyon olduklarinda ne cevap verecegimi bilemiyorum.. daha onceden Turkiyede siyahi irkin olmadigini soyledim, gel simdi acikla Atletizm Federasyonunun gencleri yetistirmeyipte hazir olmus Atletleri madalya icin Turk yaptiklarini, Utandim...
  Mesuta buyuk tebrikler, Schalkede Lincoln ayrildiktan sonra onu oynatmayip Raikitici transfer ettiklerinde yonetime rest cekip Werder Bremene gitti, Oradan Almanya Milli Takimina sonrasinda  Dunyanin En buyuklerinden birine Real Madride... Senin yolun acik olsun..Biz burda birbirimizi yemeye devam ederiz..

Hiç yorum yok: