16 Ağustos 2010 Pazartesi

BSIKTASIN AVRUPA MACERASI

   Avrupa kupalarinda hicbir zaman buyuk bir basarimiz olmadi bugune kadar, talihsizlik diyebiliriz, beceriksizlikte olabilir, heyecanda, hersey olabilir.. Bildigim tek sey besiktas  O Avrupa sahnesine ciktiginda  basireti tutuldugudur, Zamaninda Galatasaray Avrupa devlerinde karsi simdilerde kimsenin begenmedigi Ali Samiyende kok sokturuyordu, Oradan Avrupanin bir cok devi cikamadi ve bu devleri seri halinde, kademe kademe elemeyi basardi galatasaray sonunda UEFA kupasini muzesine goturmeyi basardi..  Onlarin nasil Futbol oynadigini net hatirliyorum, hic panik yapmadan kendi futbolunu oynamaya calisan bir takimdilar ve ben galatasarayin her galibiyetinde babamla sevinmisimdir..
   Fenerbahceninde yillar boyu isyani budur, Avrupa maclarina ciktiklarinda basiretsiz futbollari.. Besiktas cok cok onundeydi Fenerbahcenin, Zicoya kadar, bir kac yil once Zico ile beraber tamamen cehre degistirmis bir fenerbahce izledik, ne Sevilla, ne Chelsea, Fenerbahcenin Inter karsisinda Kadikoyde oynadigi futbol Avrupali bir takim seviyesindeydi.. Daha sonra o takim bozulmamasina ragmen Avrupada istikrarini surdurememis bir fenerbahce goruyoruz..
  Besiktasin Avrupada kazandigi maclar beni cok ilgilendirmiyor, Barca, Liverpool, Chelsea, Manchester United galibiyetleri sadece bir sonuctur, ben takimin hangi kademeye ciktigiyla ilgilenirim, Besiktasin simdiye kadar gittigi hicbir kademe beni mutlu edememistir, belki UEFA da ceyrek finali sayabiliriz Lazio'yla oynanip kaybedilen, ve bu kaybedilen Lazio maci gibi bircok mac sacma sapan kaybedilmistir.. Iste benim sorunumda bu zaten ben Besiktasin hicbir zaman sacma sapan mac kaybetmesine tahammul edemiyorum, Bu maclarinda cogunda avantajli sekilde sahaya cikan besiktas 90 dakikanin ardindan taraftarlarina onlarca kez sok yasatmistir, herseferinde cok dramatik maclar oynanmis ama o drami yasayan taraftar hep Besiktas olmustur..  Ben artik oyle bir duruma geldimki her avrupa maci oncesi kalbim hizli atmaya basliyor, ellerimden terler bosaliyor,  adrenalim yukseliyor,  benim o negatif enerjimde bizim takima geciyor olacakki ben nasil ne yaptigimi bilmez halde maci izliyorsam onlarda kendini bilmez halde sahada kosusturup duruyorlar..
  artik kornerden gol yemeye o kadar alismisiz ki ben her korner oldugunda sanki cepheden bir frikik kullaniliyormuscasina heyecanlaniyorum, bazen bu heyecan penalti heyecanina kadaR ulasabiliyor, o kornerden gol yendiginde  ben yinemi ulan diye kaderimizse isyan ediyorum..
  Besiktasin Avrupa kupalarinda artik sakin futbol oynamasini, rakibinin uzerine ayaga paslarla gidip kalesini en az 15 dakika abluka altina aldigini gormek istiyorum, izledigimiz en kolay Vikingur macinda bile yapilan pas hatalari, kademe hatalari bana pes dedirtmistir, Plzen ilk macini saymiyorum, o macta Metalist tehlikesini atlattik.. Onumuzdeki rakip Helsinki, Kadromuzda  gelmis gecmis en kariyerli 2 futbolcu bulundurdugumuz su takimimizdan guzel futbol bekliyorum, hatta bu rakibi gectigimiz takdirde Avrupa kupasinda  yari final, Final istiyorum, Bu takim sampiyon olur yine hatirlariz seviniriz fakat  Avrupa kupasinda soyle 6-7 mac ustuste seri halinde rakipleri devirmeyi basarirsak iste o zaman herbiri  Besiktasin tarihine adlarini altin harflerle yazdirirlar..
Besiktasin oldugu heryerde bir acaba vardir ozellikle Avrupada..

Hiç yorum yok: