13 Temmuz 2010 Salı

PERI MASALI

20 yil sonra benimde ballandira ballandira anlatabilecegim bir takim var artik, babalarimizdan, amcalarimizdan veya futbol hastasi komsularimizdan en azindan bir takim hakkinda ovgu dolu sozler duymusuzdur hepimiz muhakkak, ben babamdan o efsane almanya takimini defalarca kez dinlemis bir insan ogluyum, 1970 ler youtube cagi olmadigi icin ancak bizim pederden dinledigimiz aklimizda kaliyor, heralde babamin adini en coskulu soyledigi futbolcu Gerd Mullerdir, haa sonunada bombaciyi eklemeyi hic bir zaman unutmaz...

   bende eger bir gun erkek cocuk sahibi olursam barcelona ve ispanya daha dogrusu katalan milli takimini anlaticam ogluma.. onlarin 90 dakika boyunca rakibe top gostermediklerini, Xavinin ve Iniestanin beraber nefes alip verdiklerini, villanin bombaci muller gibi yakaladimi affetmeyen bir santrafor oldugunu, defansta puyolun forvet yedigini, Piguenin bileklerinin bircok 10 numaradan daha kivrak oldugunu, Ramosun sag acikmi yoksa sag bekmi oynadigini hic bir zaman ogrenemedigimizi, Casillasin karsi karsiya gol yemeye yeminli oldugunu ve daha bir cok ozelligini anlaticam ben ogluma...
   ben ogluma ispanyanin ne kadar ozel oyunculardan olustugunu anlaticam, azmin, istikrarin nasil kazandigini, bazen teknik direktore bile ihtiyac olmadan kupalar kazanildigini, rakip takimdan tekme tokat yemelerine ragmen nasil baslarini one egip sadece guzel futbol oynamaya devam ettiklerinide... 2008 den baslayan ve hala devam etmekte olan , matematik dehalarinin bile o pas trafigini bir turlu cozemedigini, makine duzeninde isleyen bir takimi anlaticam...
    Benim icin simdiye dek bir Zidane ve arkadaslarinin oldugu fransa vardi simdi ise "ispanya milli takimi"var... bugun forlanin altin ayakkabi almasi bana gore ispanya takiminin basarisini gosterir.. Mullerin gol kralligi takim ici paylasimin ne kadar onemli oldugunu..
  benim artik takimim var yeni nesillere anlaticak, birgun bu Xaviler, iniestalar futbolu birakir, iste o zaman ispanyanin futbolunu "sadece pas yapiyora" kadar indirgeyen o arkadaslar gorurki onlar gibi pas yapacak ikili ne geldi nede zor gelir... Seviyorum seni Ispanya, Asigim sana Katalunya...

Hiç yorum yok: