16 Temmuz 2010 Cuma

AMiGO DEGiL TARAFTAR iSTiYORUZ

tribun kulturu denen birsey varmi yokmu tam olarak bilmiyorum, o sey gibi biraz besiktas durusu gibi... yani hep konusulur fakat uygulamada bambaska bir hal alir,  ben hincal ulucun 1980 lerde Abdi Ipekcide basketbol maclari oynandigi zaman  kadinlarin en abiye, en dekolte kiyafetleriyle, erkeklerin ise  takim elbise, smokinle gittigini soylediginin duydum, bizzat TV. izledim..  efendim nerede bu adamlar simdi, o turkiye hangi turkiye? Yada zamaninda yasanan olaylar hep pozitif anlamda  abartiliyor, bu yeni jenerasyon hep yerin dibinemi sokuluyor... Istiklal caddesi icinde hep benzer seyler duymusuzdur sapka, baston falan.. neyse konu o degil..

  dunya kupasini izliyorum ozellikle hollanda tribunlerini merakla takip ediyorum, o portakal bahcesi gibi tribunleri zevkle izliyorum, binlerce kisi uzerinde tek renk tisort.. bir kisi bile goremiyorum beyaz yada sari olan varsada zaten o hollandali degildir, guney afrikali apacinin biri araya kaynamistir, en azindan 100 kisiden 99 u turuncu... dunyanin en sempatik taraftar toplulugu..

 simdi oradan bizim topraklara geliyorum, turkiye milli takimini kafadan eliyorum zaten, milli takim macina klup formalariyla gidip, kendi klubunun marsini soyleyen, kendi klubunun futbolcusunu destekleyen, "digerlerine" kufreden bir kitlemiz mevcut.. birakin desteklemeyi kosteklemeye elverisli bir kitle bu.. lafta bu dunyanin en milliyetci, ulkesine bagli, ulkesi icin olumu goze alan insan toplulugu, kendi klubune degisemiyor ulkesinin takimini, once klup takimi  sonra Turkiye Milli takimi nede olsa x takim olmasa turkiye hic varolmayacakti...
 
   gecelim kendi klubumuze, besiktas, renkleri siyah beyaz, dunyadaki en basit iki renk, bebeklerin en erken ogrendikleri renk, renk korlerinin bile bildigi renkler... herkesin giysi dolabinda en azindan siyah yada beyaz bir tisort vardir, hic yoksa demode babanizin atleti bulunur bir kenarda.. dun Vikingur macini izliyorum, keyfim yerinde, Quaresma sovunu yapiyor, Guti transferi herkesin aklinda, takim gucsuz rakip karsisinda tek kale top oynuyor, kamera tribunleri soyle bir suzuyor, yesil, pembe, kirmizi,sari, mavi hangi rengi arasan var! ee biz degilmiydik daha iki uc haftasina kadar forumlarda bloglarda uc forma alcam, 5 kombinem hazir, gutide gelirse 2 cubuklu forma daha diye... hangi insan oglu sabah evden maci izlemeye cikarken formasiz, hadi paran yok fakirsin, siyah beyaz renklerin disinda pembe, sari, mavi,yesil tisort giyip maca gider soruyorum? hava sicak 36 derece milletin kicindan ter geliyor, giy atleti  gel onada raziyim be kardesim, parazit yapma orada, o tribunlerde sadece  siyah beyazi gormeyi haram etme bize... ee hani erkek adam renksiz takim muhabbeti yapiyorduk, sen o marsi soylerken utanmiyor sikilmiyormusun? Bu renkli tisort giyme olayinin en cok yasandigi bolge nedendir bilinmez amigo dedigimiz elemanlarin bulundugu sette takilanlarin olmasi sinirimi ikiye katliyor..
   Bildigim kadariyla amigo hemen olunmaz, ilk kucuk yaslardan maclara gidiceksin sonra evden kacip deplasmanlara gidiceksin,yollarda milletin makara malzemesi maskotu olacaksin,  sonra vucudun gelismeye basladiginda gucunu karsi rakip takim taraftarlarda deneyeceksin, kafan kirilacak sen yinede geri vites yapmayip ayni deplasmana  bir sene sonra en onde gideceksin, etrafta iyice taninirligin arttiginda o sette duran abilerin elinden tutup senide sete cikaracak bu assagi yukari senin 10 seneni alacak, senin hala bir tane forman yoksa sen zaten orada durma,  senin ornek olman lazim onlarca insana, seni lideri olarak secen senin icin bagiran kavga eden adamlar senin her hareketini taklit  edenler var orada, sen maca pembe tisortla gelirsen oda sari tisortla gelir o tribunlerdeki renk uyumunun icine sicar...
  cok uzattim, herkese forma al demiyoruz o takimin macina giderken uzerine lutfen renkli kiyafet giyme, biraz takiminin renklerine saygi goster, amigolarda biz digerlerinden farkliyiz triplerine girmesin onlar icin kutsal formalarini giysin... sahi yaa aleni simdiye kadar besiktas formasiyla goren varmi? varsa soylesin...

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben senin bahsettiğin kadar bi renk uyumusuzluğu göremiyorum.Doğru...Renkli tişörtler giyenler var.Ama onlarda genellikle işten çıkıpta maça gelen insanlar.Yani her zaman siyahla beyazı tutturmaları o kadar kolay olmuyo.Ayrıca alen abi forma giymez ama genellikle beşiktaş ürünlerinin kazak,tişört vs. kullanır.

ASVALTTAICENLER dedi ki...

@murat
murat ben sadece bu fotolari koydum cunku en guncel olani bunlar yoksa gok kusagi gibi olan fotolarimizda var, ise giderken kirmizi tisortu bulan adam siyah ve beyazida bulur...

ASVALTTAICENLER dedi ki...

alen bugun besiktas formasi giysin o setteki herkes formayla gelir haftaya.. imam cemaat iliskisi

Unknown dedi ki...

@Allah aşkına şu fotoğrafları bi şekilde ulaştır bana çok merak ettim.Ben hiç senin bahsettiğin bi durumla karşılaşmadım.Çok abartıyosun.Forma, morma senin dediğin olayla hiç bi alakası yok bu işin..Alen beşiktaş resmi ürünülerini zaten giyiyo..

Unknown dedi ki...

Ben sana sadece kapalıkutunun ordaki müdavim,amigo beşiktaş taraftarlarının biraz daha uygun giyinmesi gerektiğini düşüncene katılıyorum..

ASVALTTAICENLER dedi ki...

arkadasim sana link gondericek vaktim yok suan ama soz bir ara yolliycam