5 Şubat 2010 Cuma

VARMISINIZ EKŞİ BEŞİKTAŞ TRİBÜNÜNE

Blog alemi son yıllarda revaçta, teknolojinin de gelişimiyle zamanında çoğu kişi için hayal olan yazarlığı artık evinizde, işinizde, otobüste yolculukta yapabiliyorsunuz. Çoğu blog yazarı artık iş başvurusu yaparken doldurulan iş başvuru formuna blog yazarlığınıda ekliyor hobi kısmına. Doğrudur çoğu yazar için ekmek kapısı değil de, daha çok düşüncelerini farklı kişilerle paylaşma mecrası.
Fakat bazı bloglar var ki, onlarınki hobiyi falan geçmiş gazetelerle yarışacak duruma neredeyse gelmişler bazıları gazeteleri geçmiş durumda.. bu bloglar içinde Beşiktaş üzerine yazan ekşibeşiktaşı ayrı bir yere koymak gerek. Çünkü çok ayrı bir konseptleri var, yanlış hatırlamıyorsam 23 tane yazarı bulunuyor blogun ve neredeyse sadece Beşiktaş üzerine yazıyorlar. Bu sebeplerden blogu bir çok Beşiktaşlı taraftar takip ediyor Blogu günlük ziyaret eden kişi sayısı binlerle telafuz ediliyor.
Kendimden örnek vermek gerekirse işyerine sabah vardığımda interneti açıp kendi blogumdan önce ekşibeşiktaşı açtığımı buradan ititraf ediyorum.. aslında yukarıda belirttiğim gibi onlarınki blog tarzından uzaktalar daha çok bir sosyal paylaşım sitesi ve spor gazetesi karması bir site. Bu yüzden Beşiktaş blogları içinde bana göre en iyisi.
Forza beşiktaşın son seçimlerden sonra sergildiği tavır gerçek beşiktaş taraftarının büyük tepkisini topladı. Ben zaten forza beşiktaşın sitesinide takip eden bir okuyucu değildim. Bana hiçbir zamanda samimi gelmediler. Bunun en büyük nedeni yıldırım demirone hiç bir zaman gerektiği tepkiyi verememeleri. Taraftarın isyan bayrağı açtıkları dönemlerde daima yönetimi bırakın takıma destek olalım, yönetimin işine karışmayalım tarzı duruşları. Forza beşiktaş ve çarşı arasındaki iletişimi az çok beşiktaşın içini bilen taraftar tahmin edebilir.
Bu ilişkinin yanlış olduğunu, böyle şeylere karşı olduğum manası çıkarılmasın. Elbette basın yayın organlarıyla taraftar grupları arasında köprü kurulmalı, taraftarın sesi dile getirilmeli. Fakat sorun milyonlarca beşiktaşlı artık yönetimden dolayı beşiktaşı terketme noktasına geldiyse, isyan byrakları sonuna kadar çekildiyse, çocukları doğacak olan baba adaylarını beşiktaştan dolayı bir korku sardıysa, binlerce taraftarın gözyaşı sel oluyorsa orada çıkıp yönetime karşı olan tepkini dile getirmen kadar doğal olan bir şey olamaz. Bunu yapmıyorsan ya da yapamıyorsan orada yanlış birşeyler var. Sen o zaman taraftarın sesi değilsin artık. Koskoca çarşının taraftar sitesi sesini yükseltemiyorsa, yükseltmeye kalkanlar tektek engelleniyorsa sen kime neye hizmet ediyorsun.
Şimdi gelelim can alıcı noktalara. Forza bunları yaparken yada birşeyleri yapamazken ekşibeşiktaş önce sayfasını kararttı, beşiktaş armasını baş aşağı ve darbelenmiş fotosunu koydular sayfalarına, ekşibeşiktaş yazısıda aynı şekilde baş aşağı şekile dönüştürüldü. Varmısınız yokluğunuzu hissettirme gibi belkide en orijinal protesto fikrini ortaya koydular ve azımsanamıyacak bir destek çıktı ortaya. Yani milyonlarca masum tarafta ne hissediyorsa onlarda aynı duyguları hissediyorlardı. Belliki onlarda bizim gibi sadece beşiktaşı destekliyorlardı, maddi çıkarları yoktu, kongre üyeleri gibi satılıkdeğillerdi, yöneticiler tarafından bedava bilet, otobüste vaad edilmemişti onlara, 5 yıldızlı otellerdede ağırlanmamışlardı.. tek dertleri düşündükleri o saf tertemiz beşiktaşa olan aşklarıydı. Yani ben, kapıcı rıza, şoför ahmet, marangz murat, öğretmen remzi, işçi selim, HALK ne düşünüyorsa onlarda tıpatıp aynı duyguları taşıyorlardı.
Daha sonra ne mi oldu bazı kesimler rahatsız oldu çünkü başlattıkları varmısınız yokluğunuzu hissettirmeye kampanyası ilgi çekmeye başladı. Hemen 4 koldan saldırılmaya başlandı. Yorumlarda bir forza besikta havası esmeye başladı ‘’ya bırakın isyanı gelin takıma dönelim’’,’’kim sallar bu protestoyu’’, ‘’başkanın sizi sallıyacağınımı düşünüyorsunuz’’, ‘’ sanal bebekler’’ liste uzar gider burdan dolmabahçeye…
Ve o yazarlar bıktırılma noktasına getirildi. Aslında bıktırılmak istene ekşibeşiktaş değil gerçek beşiktaş taraftarı, çünkü en çok okunan blog hangisi orası o blog benimki olsaydı aynısı benim başıma gelecekti. İstenen oldu yazarlar teker teker elveda yazılarını postladı. Demirören ne demişti tribünleri temizliyeceğim, buyrun size temizlik nasıl yapılır işte belgesi. Ekşibeşiktaş gözlerimizin önünde linç edilmiş, susturulmuştur. Kimse bu oyunlara gelmesin. Ekşibeşiktaşı yıldırma politikasına sesimizi çıkartmazsak bu gasp hepimizin başına gelecektir. Gerçek beşiktaş taraftarı bu takımı üç beş çapulcuya bırakmaz.
Şimdi başta ekşibeşiktaş yazarlarına ve jessiye açık mektup
Varmısınız yeni bir oluşuma, varmısınız satılmış kapalıyı bırakıp şerefli gerçek beşiktaşlıların olan yeni açığı almaya? Varmısınız beşiktaş taraftarını üzerine kadar sıçrayan çamuru birlikte temizlemeye? Varmısınız bir curva bir kop tribünü olup o 3 katlı dev yeni açığı inletmeye kapalıyı susturmaya?
Eğer bugün bu adımlar atılmazsa beşiktaş hiçbir zaman eski beşiktaş olamıyacak.. beşiktaşı gerçek taraftarından ayırırsan o kulüp dalından koparılmış çiçeğe döner, biraz yaşar daha sonra solar kaybolup gider. Zaten beşiktaş isyan değilmidir, baş kaldırış değilmidir, kabına sığamıyan yönetilemeyen taraftar değilmidir, o siyah günlerin sonunda beyaz ışık olduğunu bilmek değimidir.
Ben ekşibeşiktaş adı altında müthiş bir birlik beraberlik ortamı oluşacağına, kapalıdaki gerçek beşiktaşlılarında bu oluşuma katılacaklarına sonuna kadar inanıyorum. Siz yeterki isyan ateşini söndürmeyin. Bu taraftar her zaman arkanızda..
Varmısınız ekşibeşiktaş tribününe?

12 yorum:

babasicarlos dedi ki...

Tribünlerin yeni bir oluşuma ihtiyacı olduğu gün gibi ortada. Yönetimin değil takımın destekcisi olan, takımdan gelir beklemeyen/beklmeyecek olan bir oluşumun önderliğini yapabilecek güce sahip olan tek yer dediğin gibi ekşibeşiktaş ancak bu taşın altına ellerini tek başlarına sokmak istemezlerse ki sokmazlarsa sonuna kadar haklıdırlar sonuçta birtek protesto kampanyasında yapılanları görüyoruz... "BJK BLOGLARI" tarzında eski yada yeni açık tribünlerinde oluşturalacak yeni bir yapıya destek vermekten mutluluk duyarım...

Şairler Parkı dedi ki...

Beşiktaş, futbol takımından ibaret değildir. Diğer branşlarda varlık göstermeyip, sadece futbolu baz almak, işte bu taraftar bu yüzden bu kadar kötü durumda.

Hangi yeni yapı yahu? Sen burnunun dibindeki Süleyman Seba'yı dolduramıyorsun, ondan sonra yeni yapı, yeni tribün.

Ege

ASVALTTAICENLER dedi ki...

@airler parki

sen amator branslari desteklemekte ozgursun.. bizde futbolu.. anladin?

ben besiktas bitiriliyor diyorum sen, futbol, amator branslardan behsediyorsan..

Şairler Parkı dedi ki...

Beşiktaş'tan anladığın yeni açıkta oluşturulacak yeni bir oluşum mu? Beşiktaş bitiriliyor diyorsun ama çözüm önerin Şeref Bey'de yeni bir tribün oluşumu.

İlk cümlen isteyen istediğini desteklemekte özgürdür, branş olarak. peşine yazdığın cümle bitiriliyoruz sen diyorsun futbol vs.

Önce kafandaki karmaşayı çöz arkadaşım . Bir tek Beşiktaş sizin umrunuzda değil. Ben de kendi adıma taraftarın tek yere odaklanmasına kızıyorum. Doldurduğu tek yerin Şeref Bey'in olmasına kızıyorum. Çünkü Beşiktaş bütündür, ayrılamaz, yok sayılamaz.

Beşiktaş isyan ve baş kaldırış ise bunu parça parça değil, bütünle yapar.

Sen aylardır maaş almayan hentbolcuları yok sayarsan, para almayan şubeleri yok sayarsan varlığını sadece futbol takımı üzerinde oluşturursan istediğin kadar protesto yap, hiçbir şey elde edemezsin.

Sen yeni açıkta oluşum diyorsun, ben Beşiktaş tribünün armanın olduğu her yerde dimdik, onur mücadelesi diyorum.

Hadi bakalım sen de özgürsün dilediğini seç.

Ege

ASVALTTAICENLER dedi ki...

@sairlerparki
Sen aylardır maaş almayan hentbolcuları yok sayarsan, para almayan şubeleri yok sayarsan varlığını sadece futbol takımı üzerinde oluşturursan istediğin kadar protesto yap, hiçbir şey elde edemezsin.

diye buyurmuzsun. simdi beraber hatirliyalim erdogan demirorenin sadece bir kac gun onceki aciklamasini "oglum 2200 sporcu besliyor" .. biz neyin pesindeyiz sence arkadasim, biz bu yonetim yonetim degil derken, hentbolculer icin isyan ediyoruz, basketbolcular icin, gercek besiktasli icin mucadelemiz bizim.. sen ise sanki hentbolculerin maaslarini bile muhasebe edemeyen demiroene degilde sanki bizmisiz gibi saldirirsan, iste o zaman bi bok olmaz tamamm.. birak tepkimizi isyanimizi dile getirelim, ona musade edin.

Şairler Parkı dedi ki...

Yazdıklarımı saldırı olarak neden algılıyorsun. Yazdığın şeylere başka bir mecradan bakıp, kendi düşünücelerimi dile getiriyorum.

Bu ülke topraklarının mayasında eleştirmek hakaret ile eşdeğer taşıyor, ben de bunu unutuyorum her seferinde.

Bir de bırak tepkimizi dile getirelim, müsade edelim gibi minvalde cümleler kurup, bizi karşı tarafta gösterme girişiminden vazgeçin.

Sanki kalkıp Yd lehinde bir şey yazdık. Hoşunuza gitmeyen 2 satır olunca saldırı diye yorumla, ötekileştirmeye çalış. Ne güzel iş.

Olan bitenden taraftar da kendine çuvaldızı batırmalı diyorum ben.

Ege

ASVALTTAICENLER dedi ki...

@sairler parki

simdi tane tane yazmaya calisicam. ben yildirim demiroren karsiti bir insanim ve kendisini sevmiyorum.. ve hayatta en buyuk tutkum sevgim besiktas futbol klubu... yillarca amatorde futbol oynadim, universitede futbol takimi kaptaniydim yani az cok anliyorum o toptan, tabii oynamamis olupta benden daha iyi anlayan yokmudur cok vardir.. bu nedenlerden dolayi besiktasimizin icinde bulundugu durumdan hic hosnut degililm cogunluk gibi.. benim bir fikrim vardi.. onu belirttim.. yani besiktas takimi icin birseyler dusundum onu yaziya doktum.. eger birgun bu olusum yapilanir yeni acikta veya stadin herhangi bir yerinde takima destek vermeye baslarsa inan o grup hentbol macinada gider basketbolada gider... bizim burda tek gayemiz kirlenen tribunu temizlemek.. kendi adima konusacak olursam ben artik o kapaliya gidip o amigolari takip etmem, onlar icin kilimi kipirdatmam, cunku guven ortamini sarstilar, iclerinde cok kaliteli besiktaslilarda yok mu var.. ama onlarda once iclerindeki o curuk elmalari ayilamalak zorundalar..
benim gibi dusunen yuzlerce taraftar var.. bem cogunlugun sesi oldugumu dusunuyorum..
simdi seninde amator branslar hakkinda bir fikrin varsa onu dinliyelim...

Şairler Parkı dedi ki...

Kişilerin değil, Beşiktaş'ın peşinden koşuyorum. Futbol, hentbol, basketbol, voleybol, engelli basketbol ile kulübe bir bütün olarak bakıyorum. Sadece sportif anlamda bir beğeni değil hissettiğim. Manevi anlamda büyük bir bağlılık ve bir o kadar sorumluluk hissediyorum .

"hayatta en buyuk tutkum sevgim besiktas futbol klubu" senin dillendirmiş olduğun bu cümle, seninle benim aramdaki çizgiyi netleştiriyor zaten. Üstelik ben söylediklerimi dile getirirken, sen haksızsın, ben de haklıyım demiyorum. Şahsi fikrimi söylüyorum. Futbol takımı başarılı iken, diğer branşlar dökülüyorken mutlu olmuyorum ben, ifade etmiyor bana bir şey.

"eger birgun bu olusum yapilanir yeni acikta veya stadin herhangi bir yerinde takima destek vermeye baslarsa inan o grup hentbol macinada gider basketbolada gider." burada dile getirdiğin cümle ne yazık ki senin iyi niyetin kardeşim. İnsanlar bir şey yapacaksa, birilerini beklemezler. Eğer sen bir şey istiyorsan, birilerinin buna onay vermesi gerekmez. İcazete gerek yoktu. Senin istemen yeterlidir. Beşiktaş, arması ile bir bütündür. Ha ayırca

Ben, Beşiktaşlıyım, Beşiktaş futbol takımı bunun sadece bir parçası. 2 kupayı kazanırken susan taraftar, 8 maç galip gelirken susan taraftar ile aynı yerde değilim ben. Sadece futbol takımında işler kötü giderken ses edenlerle aynı yerde değilim ben.

Avrupa'da çeyrek final oynarken takımını yalnız bırakan yönetim kadar, taraftar da suçludur. Bu adamlar aylarca maaş alamazken sadece yönetim değil, taraftar da suçludur. Taraftar da manevi olarak yanlarında olmamıştır çünkü. Amatörü hiçe sayan Yd kadar hiçe sayan taraftar da suçludur bana göre.

Beşiktaş, bir futbol takımı olarak kurulmamıştır. Ve hala sadece bir futbol kulübü değildir.

Ege

Adsız dedi ki...

ömürlerinde 1 tane deplasmana gitmemiş adamlar mı kurtaracak tribünü? beşiktaşı? bi de küsüp ben artık beşiktaş ı bıraktım demiyorlar mı ahaha

ASVALTTAICENLER dedi ki...

insanlari tanimadan yargilamiyalim lutfen..
belliki eksibesiktasi takip etmiyorsun, yoksa o adamlarin ingiltereye old trafforda gittigini bilirdin.. haa senin icin deplasman kadikoy, izmit, bursa ise onu bilemem,, adsiz

kabataş dedi ki...

iş gezisine gitmişken maça git sonra en büyük tribüncü sen ol yok öyle.adamları tanıyorum iyi beşiktaşlı olabilirler ama tribünle alakaları yok.

RuFF dedi ki...

Ekşibeşiktaş tribünü kurmak bence şu aşamda gereksizdir.Yeni bir oluşum başlatmak ise zorunludur.

Oluşumdan kasıt aklıbaşında, oyunu ve şerefini satmayacak, kafası çalışan ve beşiktaş ı seven kişileri toplamak ve hepsini kongrede söz sahibi haline getirmektir.Sadece kongrede de değil benim gibi, sizin gibi kombine alan store da alışveriş yapıp takıma katkı sağlayan ve aynı zamanda kongre üyesi olan 2.000 kişi toplayabilsek o zaman gerçekten çok büyük söz hakkımız olurdu bu camiada.

Ben kongre üyesiyim her senede kombine alıyorum.Eksibeşiktaş ta ki insanlarda aynı durumda.Keşke bırakmak yerine böyle bir yola beraberce baş koyabilsek.Antu sitesinin yönetime nasıl mıhtıra verdiğini nasıl insanları örgütleyebildiğine şahit olmuşsunuzdur.Aynı sistemi bizimde kurmamız gerekiyor.
Bunun dışında yapılacak hiçbirşey yok maalesef.
Uzaktan seyrediyoruz ancak.

Bu yazıyı senelerce Trabzon,Bolu,Adana,Ankara ,Bursa demeden deplasman yapmış ve bu tribün için zamanında özgürlüğünü tehlikeye atabilecek hareketlerde bulunmuş biri olarak yazıyorum.
Bu nedenle bloglara gelip millete süt çocuğu muamelesi yapmayın.

Hepsini dışında şairler parkının "armanın peşinde olmak" kavramına da % 100 katılıyorum.