22 Kasım 2009 Pazar

deli ibo


amerikada bir kez daha olmaya kahrettim bu gece.. en son gecen sezon sampiyon oldugumuzda boyle hissetmistim, besiktasim cifte sampiyon olmus cimbomlular fenerlilerin agzini bicak acmiyor ve ben boyle bir firsati amerikada olmamdan dolayi tepiyordum..
maci seyredemedim ama radyodan dinledim.. en cok dikkatimi ceken durum ise maci anlatan ntvradyo spikerinin su sozleri oldu "ibrahim, ibrahim, orta sansi ariyor, ortasini yapti bobo, ugur inceman, nobre....vs mutlak golluk firsati kaciriyor.. bi an maci gozumde canlandirdim spikerin anlatimina gore bizim deli ibo ortalari arkadaslarinin sag bagdemcigiyle sol bagdemcigine dogru kesiyor ve fenerin sag tarafini E5 cevizlibag yolu yapiyordu.
benim hicbir zaman ibo ya sitemim olmadi simdiye kadar, birinci sebebi elbet adasim ben 14 yasindayken gaziantepten besiktasa gelmisti ustelik ne hikmetse cuzi bir rakama (bkz. ayhan, koybasi,toraman, tabata) ve mahallede inanilmaz bir forsum olmustu ondan dolayi nede olsa adim besiktas formasindaydi millet top oynarken hagi, anderson, jardel derken benim ibo deme luksum olusmustu.. birde sezon basinda levski sofya macinda noumaya yaptigi asistle 11 deki yerini saglamlatirinca demeyin keyfime.. aradan yillar geldi gecti bir suru ibo geldi ama onun gibisi gelmedi. nede olsa deliydi.. kanatta oynamak zordur besiktasta, inonuye gittiyseniz neden oldugunu bilirsiniz herhangi bir besiktasli topla kanatta bulusunca inanilmaz bir ugultu baslar stadda, bu ugultularin icinde kufurler, yuru be kocumlar, ye onu, gecersin kocum gibi gaza getiren laflarin mixidir.. ve bazi adamlarda ters etki yapar adam ne yapacagini sasirir.. ama bizimki dahada bir gaza gelir o yuzdendirki ona deli diyoruz cilginlar gibi bir ileri bir geri gider genelde ortayi adrese yollayamaz ama o bizim delimizdir bilirizki ona dogru bagardimizda yuregini ortaya koyup cigerlerini patlatana kadar kosacak.. zaten ortalari adrese yapsaydi realmadrid degil suan barcelonadaydi bu konuda gayet samimiyim hic duygusal dusunmuyorum..
ve son olarak ibrahim in gercek ayagi sag ayak ama kullanmiyor(bkz galatasaray maci sag ayagi ile golu, finke asisti) cunku biliyorki onu kullanirsa guardiolanin goz hapsinde, pepp bu yetenegi biran bile turkiyede kalmasina izin vermez....

1 yorum:

PENNEARABIATA dedi ki...

@i.meriç

"fenerbahçe yenseydi yazardın" gibi sığ bir düşünceye sahip olduğun için zaten yayınlamıycam yorumunu bunu söyliyim ilk olarak. böyle saçma bir yorumu nasıl yayınlayabilirim ki? Eleştiri falan değil bu çünkü. İçinde bulunduğum ailevi ya da ruhsal durumu bilmeden bana sallayan birini nasıl kaale alabilirim? Almam tabii ki. Dün Beşiktaş değil Barcelona Fenerbahçe'yi yenseydi yine bu klavyenin başına geçip bir yazı yazamazdım. Ayrıca maç biter bitmez sunduğum tv programında maçla ilgili düşüncelerimi de söyledim. açıp izleseydin demiycem belki senin de bunu yapma fırsatın yoktu. o yüzden eleştirmem seni. ama şunu son not olarak düşeyim, ben genelde blogta, ekranda konuşma ya da haber olarak değerlendirme fırsatı bulamadığım konular üzerine yazıyorum.